torsdag den 22. august 2013

Sensommerfølelse



Nu går sommeren på hæld og det gælder om at få den sidste rest af den dejlige sommerfornemmelse med sig ind i efteråret, der dag for dag kommer tættere på. Det er nu der skal syltes, så man har sommerens bær til vinter og det er også nu det bugner med diverse grøntsager til billige penge i butikkerne. Jeg synes, det er vigtigt at nyde denne tid og få gemt lidt af sommeren og samtidigt er der gode råvare i den danske natur lige til at hente ind i køkkenet. Jeg har været ved havet og samle hyben som jeg har frosset ned og som skal blive til hyben marmelade en af dagene og så har jeg lavet de dejligste "soltørrede" tomater der smager så fuglene bliver ved med at synge langt ind i oktober. Resten af min sensommer skal inhaleres i fulde drag og gemmes til de mørker tider der kommer os i møde. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar