mandag den 9. april 2012

Mere forår på altanen, tak!


Et lille glimt af forårs sol og straks er jeg på altanen. Jeg har osse i påsken fået nyt mit lille uderum og jeg håber snart der kommer flere gode dage med sol på altanen. Perlehyacintherne står i fuldt flor og pynter i mine altankasser. Se den dag de blev plantet her. De er groet rigtigt meget. Snart kan jeg forhåbentlig også plante mine spire ud fra vindueskarmen. Så mangler der bare den smukke klematis. Jeg kan se den skyder, så den er på vej. Uha det bliver godt og selv om jeg stadig savner en have, så lugter det da lidt derhen af. 



Min dejlige veninde havde taget persille med til mig. Hun havde fået det på sit arbejde, men da
de selv har en ret vindblæst altan, tænkte hun istedet på mig, så dejligt og det ser ud til at klare det. 


Jeg er vild med perlehyacinther. De giver et dejligt frodigt look og står rigtigt længe her i forårs månederne.

Herman nyder allerede solen fra sin potte.
Måske får den i år lov til at være hundehyggeplads, så han kan sidde der og holde udkig.

Vaskebrættet er købt på et af påskens loppemarkeder og får nu lov til at pryde mit uderum.


6 kommentarer:

  1. Aahh det ser skønt ud.. ja kom nu varme og sol!! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja me og sol kunne vi godt nok bruge noget mere af:-)

      Slet
  2. Herman nyder allerede solen fra sin potte ........ hæhæhæ man skulle tro Herman var en kat ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja han er lidt fjollet. Sidste år undrede jeg mig osse over hvorfor der altid kom jord med ind derude fra og planterne holdt ikke længe... indtil jeg tog ham på fersk gerning og så vidste jeg jo lissom godt hvad det var der ødelagde mine blomster :-)

      Slet
  3. Herligt billede af Herman i potten, Perlehyazinterne lyser så dejligt op på en forårsdag.Hold da op, du har et gammelt vaskebræt stående , sådan et havde jeg også engang , nu pynter det i min datters have...

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg har lige købt det på loppemarked i Forum faktisk. Har osse haft et par store, men de er nok lidt voldsomme til min lille altan:-)

      Slet