søndag den 12. februar 2012

Vinter udenfor og forår i køkkenet

Jeg har lige haft lungebetændelse. Det var rigtigt nedtur med feber og det hele og mange dage i sengen. Da jeg blev rask havde jeg bare sådan behov for at der kom lidt forår ind i det lille hjem, så der er blevet ryddet ud og pakket nogle ting ned under sengen. Smart med sådan en høj seng. Hold da op der kan være meget skidt og skrammel også kendt som lort under den. Vi var lige et smut forbi Torvehallerne og uha hvor er der mange lækre specialiteter. Vi trængte til lidt forår derhjemme og hvad er mere forår end end en pose med lækre krydderurter, lige til at pynte i vindueskarmen og smage i maden. De havde både ananas-mynthe, æblemynthe og endnu mere appetitteligt chokolade mynthe. Jeg håber, at jeg kan finde en fed kasse til at have i vinduet og så har jeg tænkt mig at lave en krydderurt-kasse. Jeg kan ikke bestemme mig til om den skal være i køkkenvinduet eller om der også skal gro krydderurter i stuevinduet. Plads er her jo ikke så meget af og det er jo super lækkert med friske krydderurter, så de får nok også lov til at fylde ind i stuen, tænker jeg.   

Mine fine nye lysestager som jeg har ønsket mig så længe og som endelig blev mine.
De passer så fint til alle mine blandede lopper og fund fra søstrene.

Alle de dejlige krydderurter - Jeg bliver helt grådig og vil have flere.

Altid dejligt med en lille stikling. Denne er fra min papsvigermor.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar